VARAŽDINSKI KLIPIĆI...


Stvarno fantasticni,meki,vazdusasti....pravila sam ih dva puta u par dana i svaki put su planuli za tren....
Ako volite dizano testo kao i mi a mi ga OBOZAVAMO obavezno napravite ove klipice....ima posla oko njih ali verujte mi svaki minut truda oko njih se nakraju isplati.....
POTREBNO JE:
1 kg brasna
6 dcl mleka
2 kocke svezeg kvasca( 80 gr)
2 dcl ulja
1 supena kasika secera
1,5 supena kasika soli
1 zumance za premazivanje
susam,mak,kim za posipanje
U velikoj plastici u kojoj cemo mesiti testo staviti toplo mleko dodati izmrvljen kvasac,secer i jednu kasiku brasna,sve izmesati i ostaviti da kvasac krene.
Onda u kvasac dodamo ulje,sol i polako sa brasnom mesimo testo.Mesiti dok testo nepostane kompaktno.Sto bolje umesite testo klipcici ce biti vazdusastiji.
Ostavimo da testo pokriveno krpom raste otprilike 40 min.


Kada je testo naraslo istresti ga na radnu povrsinu i podeliti u 30 podjednakih delova,svaki taj deo rukom umesiti u manju lopticu SLIKA 1.
Pokriti ih krpom i ostaviti da rastu 30 min.
Kada su loptice narasle svaku posebno razviti u oblik trougla da gore bude sirine 10 cm a duzina 25 cm SLIKA 2.
Rukama savijajte klipice od gore prema dole SLIKA 3 ali tako da ruke lagano razmicete prema van kako bi se dobila forma duguljastog klipica dužine otprilike 20-25 cm.
Klipice slazite u podmazanu tepsiju,ostavite razmak izmedju svakog klipica premazite ih zumancetom i pospite po zelji ja sam pola posula susamom a pola makom SLIKA 4.

Ostavite ih da rastu 15 min. onda ih pecite na 200 C da porumene....

Primjedbe

Popularni postovi