ČIKOVČIĆI


Bas ih dugo nisam pravila,kod mene u Slavoniji zovu ih Čikovčići,uvek mi je naziv bio bas simpatican.
Ova slika sigurno ce mi biti najdraza na mojoj stranici posto sam ih servirala u bakinoj serpici koja je stara vise nego ja a u pozadini se vidi stoljnjak koji je vezla bakina mama tj. moja prabaka koju ja nisam nazalost upoznala,ovaj stoljnjak ima sigurno 60 god.čikovčiće pravim uvek po receptu za gomboce ili knedle sa sljivama....

POTREBNO JE:1200 gr krompira najbolji je beli brasnjavi,(krompira stavite vise,kada ga skuvate u ljusci i ogulite onda treba da imate 1 200 gr krompira),malo soli,300 gr brasna,20 gr masti,1 jaje...

ZA POSIPANJE:1 kasika masti,200 gr mrvica,secer po zelji i cimet...

Skuvati krompir sa ljuskom u vodi koja je malo posoljena,onda ga oljustiti i odmah izgnjeciti.
Kada se malo ohladi dodati prosejano brasno,mast,jaje i malo soli.
Umesiti testo pa ga podeliti na 5-6 delova,svaki deo posebno razviti u valjak da bude debljine prsta,seci nozem čikovčiće zeljene duzine.
Ostavljati ih sa strane dok ne zavrsimo sve. 
Spustati u posoljenu kipucu vodu u vecoj serpi.Kuvati ih oko 10 min. tj. dok ne isplivaju na povrsinu.
Izvaditi ih,malo ih ocediti i valjati u mrvice.
Mrvice pripremiti tako sto otopimo mast i u nju sipamo mrvice i mesati varjacom na laganoj vatri da se malo proprze paziti da ne izgore.
Mrvice onda izmesati sa secerom i malo cimeta ko hoce i valjati čikovčiće .



Primjedbe

Popularni postovi