SLANI DEDIN BRK.....

Jedna ideja kako da iskoristite visak kuvanih jaja za Uskrs,recept i ideju sam pronasla kod ZOKE na njenom blogu ,,COOKING WITH ZOKI,,.Iako jos nije Uskrs ja sam morala ovo da isprobam i odusevila se ukusom a i izgledom,odlicno ce vam izgledati na praznicnoj trpezi.Ja sam recept malo prilagodila nama,pravila sam sa sirom i spanacem,ja sam stavila 3 kuvana jaja ali vi stavite 4 kako pise u receptu da bude gusce kada se bude seklo, i nisam testo posula sa nekim semenkama ali vi to obavezno uradite,lepse ce izgledati,mozete posuti susam,zrna maka.Pogledajte kod Zoke na blogu ona je posula crnim i belim susamom i jako dekorativno izgleda.....
Sastojci za testo:
500 g brašna za hleb
100 ml mleka
150 ml mlaćenice ili jogurta
125 g otopljenog putera
1 kašičica soli
8 g suvog kvasca ili 20 g svežeg
1 kašičica šećera
1 jaje

Sasatojci za fil:

300 g skuvanog i oceđenog spanaća
200 g mladog sira
po ukusu so
4 kuvana jaja

i još:

1 jaje
po izboru semenke

Priprema:

Zagrejati mleko, dodati kvasac,kašičicu šećera i kašiku brašna, sve izmešati i ostaviti na stranu da se kvasac podigne.

U posudu za mešenje staviti 250 g prosejanog brašna napraviti u sredinu udubljenje, sipati mlaćenicu ( u originalnom receptu je 250 ml mleka, meni su testa pravljena sa mlaćenicom/jogurtom mnogo lepša ), narasli kvasac, so, otopljeni puter i blago razmućeno jaje i sve to izmešati sa rukom. Drugu polovinu brašna sipati po malo dok testo ne počne da se odvaja od zidova posude. Isipati testo na radnu površinu i po malo dodavati ostatak brašna i umesiti ga u testo. Trebate dobiti meko i po malo lepljivo testo.Oblikovati u loptu,vratiti u posudu za mešenje,premazati sa malo ulja,pokriti sa najlonom i ostaviti na toplom mestu da se testo udupla.

Skuvati jaja i oljuštiti ih.Ostaviti na stranu.

Spanać oprati i očistiti i blanširati ga ( možete koristiti i zamrznuti spanać ),dobro ga ocediti i sitno iseckati. U činiju staviti spanać, 200 g mladog sira i soli,po ukusu.Sve sjediniti.

Uduplano testo premesiti i na blago pobrašnjenoj radnoj površini rastanjiti u pravouganik, debljine 0.5cm i odseći stranice da testo bude ravno. To testo,koje ste odsekli iseći na trakice, sa tim trakicama ćete pokriti unakrst preko sredine gde ste stavili jaja.

Premazati sa smesom od spanaća i uviti obe strane u rolat ali ne stiskati puno, sredinu ostaviti praznu.
Po sredini naređati kuvana jaja i prekriti trakicama, koje ste sačuvali od testa. Trakice zalepiti sa malo vode za testo.

Pokriti sa najlonom i ostaviti pola sata.

Premazati sa umućenim jajetom i posuti sa semenkama,poželji.
Uključiti rernu da se zagreje na 200*C staviti pecivo u rernu i peći dok vam fino ne porumeni, oko 45 minuta ili u zavisnosti od vaše rerne. U slučaju da počne previše da rumeni prekriti sa pek papirom.

Poslužiti toplo sa kiselim mlekom, jogurtom, pivom…šta god vam je po volji.

Ovo vam može biti i fini uskršnji doručak.

Primjedbe

Popularni postovi